"נאנסתי על ידי הרופאה עם מכשיר דמוי פין"

26 פבר

כשהייתי בצבא הלכתי לגניקולוגית בשל איחורי מחזור. רצו לבדוק אצלי את הרחם והשחלות ולכן הפנו אותי לאולטרה סאונד. בחדר האולטרה סאונד, נשאלתי האם אני בתולה או לא, כדי להחליט עבורי אם לבצע בי אולטרה סאונד ואגינלי או חיצוני. לא ידעתי שלשם כך נשאלתי זאת, בכל זאת אולטרה סאונד ראשון, ועניתי בתמימותי שאיני בתולה, ואז נאנסתי על ידי הרופאה עם מכשיר דמוי פין בהיותי תמימה ובת 20. כי זה שכבר שכבתי עם גבר אומר שאפשר לחדור אלי שוב בלי לשאול באיזו דרך אני מעדיפה.

המקרה הזה רודף אותי וירדוף לנצח, אין לי אמון בגניקולוגים כלל וגם לא בגניקולוגיות. אני מזועזעת שבבדיקה כה פשוטה נלקחה ממני הזכות להחליט מה יקרה בגופי וממש צר לי שלא נחשפתי לפמיניזם, לזכויותיי ולחופש הדעה והבחירה שלי כאישה לפני המקרה הזה. אין ספק שאם הייתי נחשפת למידע מחזק באור פמיניסטי קודם לכן, הייתי מסוגלת להגן על גופי ונפשי.

2 תגובות to “"נאנסתי על ידי הרופאה עם מכשיר דמוי פין"”

  1. אפרת פברואר 26, 2012 בשעה 8:19 pm #

    כן צודקת.
    לי זה קרה בהריון.
    היה שבוע 3 או 4 והם אמרו אולטראסאונד

    אני לתומי חשבתי כזה כמו שרואים בטלויזיה – חיצוני.
    ולא ממש הבנתי כשהטכנאית הוציאה שטרונגול והתחילה לגלגל עליו קונדום…

    מאז עברו הרבה שנים – אבל באמת שניסיתי להדחיק את הטראומה.
    ואני לא הייתי בתולה.
    אפילו הייתי בהריון….!!!!
    אז מה?
    זה אומר שמותר?!?!
    הנה גם רופא שיניים מכניס לך לפה מכשירים….
    מה?!?!? אסור לטכנאי אולטראסאונד??

    • רופאה יוני 1, 2012 בשעה 9:09 am #

      סונר נרתיקי מדגים טוב הרבה יותר מסונר בטני. לכן הדיפולט הוא סונר נרתיקי משום שדאגתה העיקרית של הרופאה היתה לבריאותך. רק אם האישה בתולה מסתפקים בראיה הירודה של סונר בטני.
      אני מציעה לך שבפניותיך הבאות לרופא\ת נשים תסבירי שיש לך חששות מחודרנות הבדיקה ולכן את מבקשת הסבר טרם כל שלב בבדיקה. אם הופא\ה יבינו שיש לך צורך בהרגעה והסבר הם לרוב יתנו לך אותו.
      וממך למדתי שכרופאה אנסה להסביר יותר לפני כל מגע.
      עם זאת אני חוששת שאולי נוכח התנסויות קודמות שלך את כבר "מחפשת" אותנו, ומהווה "נבואה שמגשימה את עצמה"=את עלולה לצאת לא מרוצה גם מרופא\ה עדין ומסביר פנים.
      נסי לברר על רופאת נשים אדיבה ובואי אליה ככל הניתן :טבולה רסה"-אני מאחלת לך חוויות טובות יותר להבא, עד כדי ידידות ואמון מלאים ברופאה שלך. אנחנו באמת לרוב נשים טובות שרוצות בטובת המטופלת ולא מודעות לרגישות שלה, אולי משנית לשחיקה ואולי הרגל עם נשים אחרות שבעלות סף רגישות שונה.

להשאיר תגובה

