"בין לבין נתקלתי ברופא שביקש לדעת איך אני וזוגתי מקיימות יחסי מין"

11 מרץ

נתחיל מזה שאני לסבית. לרופא הראשון הגעתי כשהייתי בצבא. אחרי הפעמים הראשונות שקיימתי יחסי מין עם גבר, שהיה חבר שלי באותה התקופה. הרופא הסתכל, לא עלי, אלא על איבר המין שלי ואמר "נראה כמו חדש". שלוש שנים אחר כך, אחרי שנתיים במערכת יחסים עם בת זוגי, הגעתי לרופאת נשים. מבט חטוף הספיק לה כדי לקבוע שאני בתולה. הסברים ונימוקים לעניין הסיבות שמובילות אותי להניח שאני לא בתולה, לא התקבלו.

יצאתי עם דמעות בעיניים ונרגעתי רק אחרי שיחה עם אמא שלי. אמא שלי סיפרה שאצלנו במשפחה, ובכלל, יש תופעה של "קרום-גמיש" שזה קרום שלא נקרע ומדמם אלא כשמו- "גמיש" ולעיתים הוא נקרע לגמרי רק בלידה. נרגעתי- אני לא משוגעת ואם כן, אז לפחות זה משפחתי. רק בנקודה הזו, הבנתי למה התכוון הרופא הראשון. הבנתי שהוא בעצם התכוון להגיד שהוא יודע מה שאני לא יודעת ועוד יותר.

בין לבין נתקלתי ברופא שביקש לדעת איך אני וזוגתי מקיימות יחסי מין. זאת יכולה הייתה להיות שאלה לגיטימית אלמלא המבט והטון שבה היא נשאלה שהפכו אותה להיות לא עניינית, משפילה ומציצנית.

עד כאן מה שרציתי לשתף לגבי עצמי.

חוץ מזה, רציתי להוסיף שעבור רבות מחברותי הלסביות יש קושי אמיתי להגיע מלכתחילה לגניקולוג/ית (אגב, לדעתי זה מגובה בשיעורי גילוי נמוכים של מחלות למיניהן הקשורות בגניקולוגיה בקרב לסביות). זה מתחיל מזה שאומרים לנו להיבדק לראשונה לאחר קיום יחסי מין, והכוונה היא הטרוסקסואלים, וזה ממשיך עם בורות מטורפת שקיימת בקרב הרופאים/ות שבאה לביטוי בתגובות כמו זו שלעיל שסתם גורמות לתחושה מגעילה או בתגובות כמו זו שזוגתי ספגה- שאין מה לעשות לה בדיקה מסוימת כי היא לא מקיימת יחסי מין (!!!!!). (ואגב הגניקולוגית שלי ציינה שזה לא נכון לגבי הבדיקה הספציפית ההיא ושהרופאה חייבת הייתה לבדוק כבקשתה של זוגתי).

3 תגובות to “"בין לבין נתקלתי ברופא שביקש לדעת איך אני וזוגתי מקיימות יחסי מין"”

  1. שיר-דמע מרץ 12, 2012 בשעה 3:42 pm #

    חייבת לציין שגם אני, סטרייטית גמורה, נתקלתי ברופא נשים שהתעקש שאני בתולה אחרי למעלה משנתיים (אם לא יותר, כבר לא זוכרת) של קיום יחסי מין הטרוסקסואליים למופת. עד היום אין לי מושג אם הוא צדק (אולי גם לי יש קרום גמיש?) וגם לא מעניין אותי. אני אליו לא חזרתי.

    היחס שאת מתארת של הרופאים ללסביות – פשוט מזעזע. עצוב לשמוע שקיימת בורות כזו בקרב רופאים.

  2. מוריה מרץ 15, 2012 בשעה 6:56 am #

    תודה על השיתוף.
    אולי כדאי לכתוב איזה בדיקה היא לא קיימה? הגנקולוגית הראשונה שהלכתי אליה (בגיל 33 אחרי שאשתי התעקשה) אמרה לי שאני לא צריכה לעשות פאפ וגם הסבירה לי למה. זה נשמע לי הגיוני וגם היה מאוד ענייני. אולי זה אפילו נכון 🙂
    חברות אמרו לי שהבדיקה מאוד לא נעימה ואיזה מזל שהיא בדקה אם אני בכלל צריכה ולא הלכה על אוטומט.

Trackbacks/Pingbacks

  1. טוהר המחנה « האחות הגדולה - מרץ 12, 2012

    […] "בין לבין נתקלתי ברופא שביקש לדעת איך אני וזוגתי מקיימו…  (בבלוג של שרון אורשלימי, FeministVistabullitis) […]

כתיבת תגובה

