"פשוט סבלתי מאוד מהתייבשויות". אני משיבה. "מה זאת אומרת?" הוא שואל. אני מתחילה לגמגם. "אה… כאבים, אה… באיבר".

19 מרץ

עכשיו לסיפור המגעיל שלי – זה היה לפני שנה בערך, במרכז בריאות האישה ברמת אשכול, הלכתי לאיזה גניקולוג שלא היה פנוי מתי שהיה לי נוח – ניסיתי לקבוע לגניקולוגית, אבל כמובן שהגניקולוגית היחידה שיש להם הייתה פנויה רק עוד חודשיים, ולא יכולתי יותר לחכות, נגמר לי המרשם. אני לא זוכרת את שמו של האיש הזה, כי גם איתו הייתה לי התנסות לא נעימה (לא משהו מובהק, פשוט איש לא נעים בכלל). כשנכנסתי הוא שאל על ההיסטוריה הרפואית, ואחרי שראה את שם הגלולות אמר "אולד פאשן, הא?" אמרתי משהו על זה שבצבא היא המליצה לי להחליף סוג "מי זו היא"? הוא שואל בתוקפנות. "רופאת הנשים שלי". אני עונה במבוכה. ואז הוא שואל משהו על במה השתמשתי קודם ולמה.

"פשוט סבלתי מאוד מהתייבשויות". אני משיבה. "מה זאת אומרת?" הוא שואל. אני מתחילה לגמגם. "אה… כאבים, אה… באיבר". ועכשיו רגע השיא – "איזה איבר?" – מה זאת אומרת? למה אני צריכה לדבר איתך על זה, או לדבר איתך ככה? למה שלא תקל עליי? אתה הרי יודע במה מדובר, למה להביך אותי…? "אה, כאבים בזמן החדירה." אני עונה בסוף. הוא חוזר להיות קצת ענייני – "והשינוי פתר את זה?" "כן". אני נכנסת אל מאחורי הפרגוד כדי להתפשט לקראת הבדיקה. לאחר חיפוש זריז אני לא מוצאת סדין כדי להתכסות, ומחליטה לוותר. לא נראה לי קריטי. אני שוקלת לשאול אותו, אבל הוא כ"כ מאיים ואני מתה לעוף, אז מוותרת גם על זה ונשכבת ככה. הוא מגיע שנייה אחרי, מביא איתו את הסדין שהיה מונח איפשהו מצדו השני של הפרגוד ומכסה אותי. בלי לשאול, בלי להגיד. "אני עושה פאפ". הוא מודיע לי. זה כמובן כואב. "זה הפאפ", הוא מסביר. וואללה יופי.

6 תגובות to “"פשוט סבלתי מאוד מהתייבשויות". אני משיבה. "מה זאת אומרת?" הוא שואל. אני מתחילה לגמגם. "אה… כאבים, אה… באיבר".”

  1. מיכל מרץ 19, 2012 בשעה 7:27 am #

    שנים הייתי אצל גניקולוג שהביך אותי למוות, כל פעם שהייתי יוצאת ממנו הרגשתי מחוללת. עד שהגעתי לבש והתחלתי ללכת לגניקולוגית הנוכחית שלי. מדהימה, רגישה, מסבירה הכל בנחת, מתעניינת.

    פעם הגעתי אליה עם סימנים כחולים בברכיים ובידיים אחרי משחק כדורסל כואב מאוד והיא הייתה כל כך רגישה שהיא שאלה אותי מאיפה זה על מנת לוודא שאף אחד לא מכה אותי:)

    תודה שרון על הפוסטים החשובים האלו.

  2. Ayala Levinger מרץ 19, 2012 בשעה 7:56 am #

    אני עשיתי PAP פעמיים. זו בדיקה לא נעימה אבל לא הייתי אומרת שזו בדיקה כואבת ולא "כמובן כואבת"
    כך שיש סיכוי שנשים מקבלות ומשלימות שבדיקות גניקולוגיות הן "מן הסתם" כואבות בגלל שאנחנו לוקחות כמובן מאליו ברוטליות של רופאים. לי לקחה את ה PAP פעמיים רופאה אשה (ולא אותה אחת בשתי הפעמים)

  3. amiraf מרץ 19, 2012 בשעה 9:25 am #

    אני חושבת שהגיע הזמן להפנות לבלוג הזה גורמים ציבוריים. זה נראה כמו ניסוי לחשוף מה אנחנו עוברות תחת הרפואה המודרנית אבל אני חושבת שמתגלה פה כשל רפואי חמור ביותר.
    מישהו צריך לטפל בזה..

  4. מאיה מרץ 19, 2012 בשעה 11:14 pm #

    לא ברור, משום מה את נתקלת ברופאים הכי וולגריים שיצא לי לשמוע עליהם.
    כל גניקולוג חייבת לדבר איתך מראש, עוד לפני שאת מתפשטצ (בד"כ) על הביקה הזו ולשאול אם את מעוניינת לבצע אותה. היא כמובן לא כלולה בסל התרופות עד גיל מסוים ולכן הסכום יורד בהוראת קבע מחשבון הבנק\ אשראי לקופה. הוא חייב הסכמה שלך בע"פ לפני ביצוע הבדיקה הפולשנית הזו.
    מה נסגר איתו?! הסכמת לזה? נשמע כי את לא בדיוק בחורה שתסכים לזה ותשתוק…אז מה בדיוק קרה שם?
    הבדיקה לא נעימה במיוחד. אבל היא גם לא כואבת.
    אני אוהבת את הישירות שלך, אבל לפעמים עושה רושם שאת נסחפת בכוונה. יכול להיות שאני טועה 🙂

    הלוואי והבעיות שלך תפטרנה ולא תאלצי לפגוש עוד גניקולוקגים הזויים כמו אלו שהזכרת בפוסטים שלך 🙂

    הרבה בריאות

    • שרון אורשלימי מרץ 21, 2012 בשעה 9:46 am #

      לא מדובר במקרה של אישה אחת. אני מעלה סיפורים על גניקולוגים שונים של נשים שונות. נא לכבד

Trackbacks/Pingbacks

  1. שוות ערך « האחות הגדולה - מרץ 21, 2012

    […] "פשוט סבלתי מאוד מהתייבשויות". אני משיבה. "מה זאת אומרת?" …  (בבלוג של שרון אורשלימי, FEMINISTVISTABULLITIS) […]

כתיבת תגובה

