שלושה סיפורים, שלשתם מההריון הנוכחי שלי, כל אחד מגינקולוגית אחרת

10 מאי

1. הגעתי לגינקולוגית בידיעה ברורה שאני בהריון, וידעתי את תאריך הכניסה להריון. יידעתי את הגינקולוגית שאין קשר בין תאריך הוסת האחרונה לגיל ההריון, שכן המחזור הרגיל שלי הוא בן 45 יום. היא אמרה "את זה כבר נראה באולטראסאונד", וערכה לי בדיקת אולטראסאונד. להפתעתה (אך לא להפתעתי), ההריון נראה בן 5 שבועות, ולא כפי שציפתה (כלומר לא נראה לב פועם). הגינקולוגית אמרה שהיא לא הולכת לכתוב שאני בהריון, כי לא בטוח שאני עדיין בהריון, שכן 25% מההריונות לא מתפתחים שאלתי אותה אם זה דבר שהיא אומרת לכל הנשים בהריון שבאות אליה, או רק לי בגלל האולטראסאונד. היא ענתה שזה דבר שאני צריכה לדעת.

2. בעקבות חוויה זו את הביקור הבא בהריון (שכן התפתח…) ערכתי אצל רופאה אחרת, שהחליטה שהתיק הרפואי שלי לא מסודר מספיק, ושכתובות בו שטויות. היא מחקה ממנו חלק מהמידע, ופקדה עלי לערוך מחדש את כל הבדיקות שכבר עשיתי בהריון זה ובהריון הקודם.

מחיתי, באמרי שהגנטיקה שלי ושל בן זוגי לא השתנתה מאז שנת 2008 ושלפחות על בדיקה זו (שעולה כסף) אוותר. הגינקולוגית ענתה בקול חמור סבר שאם אני לא רוצה תינוק עם בעיות כדאי שאקשיב לה. בהמשך הפגישה היא אמרה לי לקבוע תור לכמה בדיקות, ביניהן בדיקת מי שפיר. על כך עניתי שאם תוצאות הסקירה המוקדמת יהיו תקינות, לא נראה לי שארצה בדיקת מי שפיר, שכן אני רק בת 30, והבדיקה עשויה לגרום להפלה. הגינקולוגית ענתה שאם אני רוצה תינוק עם תסמונת דאון או פיגור- זו כבר בעיה שלי.

3. בעקבות חוויה זו שוב חיפשתי גינקולוגית חדשה. בינתיים הספקתי לפתח תסמינים מטרידים של תשישות וחולשה. במשך שבועיים הייתי קמה בבוקר, מכינה את הילדה שלי לגן, חוזרת למיטה לשלוש שעות, עושה משהו קטן (כמו לקרוא מאמר אחד), וישנה עד שבן זוגי הביא את הילדה מהגן. זו ללא ספק לא הייתה תשישות רגילה של שליש ראשון, וידעתי זאת. כאשר הגעתי אל הגינקולוגית השלישית, המעלית בבנין לא עבדה, ולאחר טיפוס של קומה אחת ברגל נטפתי זיעה והדופק שלי השתולל. הגינקולוגית בכלל לא הסתכלה עלי כאשר נכנסתי. היא הסתכלה בגילון הרפואי שלי (על המחשב) ושאלה למה הייתי אצל כל כך הרבה גינקולוגיות בזמן כה קצר עניתי לה שהרגשתי שהגינקולוגיות האחרות לא ראו אותי, ולא התעניינו בהרגשה שלי, או במה שאני יודעת על הגוף שלי.

אמרתי לה שאני סובלת מתשישות קיצונית, והיא ענתה "ככה זה הריון". אמרתי לה שכבר הייתי בהריון פעם אחת, ושזה בכלל לא דומה- שיש ימים שלמים שאני לא קמה מהמיטה. היא ענתה שכל הריון הוא שונה, ושיש לי מזל שבן הזוג שלי עוזר. במשך כל הפגישה היא לא הזיזה את מבטה ממסך המחשב (או במלים אחרות- לא הסתכלה עלי אפילו פעם אחת), ולא שאלה אותי איך אני מרגישה. כששאלתי אותה לגבי בדיקות דם ושתן- דבר שאמור להיות מאוד רציף ושגרתי בהריון- היא ענתה שאת זה אני מוזמנת לעשות אצל אחות (אולי בטיפת חלב, או במרפאה כלשהי, היא לא הייתה בטוחה), ואם יהיו תוצאות חריגות- אני יכולה לכתוב לה דוא"ל.

עשיתי ניסוי קטן לפני שהלכתי, ודפקתי לה על הדלת ונכנסתי שוב. לא היה לה מושג שכבר הייתי אצלה! אמרתי שטעיתי בחדר והלכתי. בסופו של דבר חזרתי אל הגינקולוג שהיה הקבוע שלי מגיל 18, על אף שאין בכך שום הגיון גיאוגרפי. הגינקולוג החדש-ישן שאל אותי מיד כשנכנסתי איך אני מרגישה, מדד לי לחץ דם, ואמר שהוא לא מבין למה אף אחת מהרופאות הקודמות שלי לא עלתה על זה שיש לי אנמיה חמורה ולכן אני לא מתפקדת.

3 תגובות to “שלושה סיפורים, שלשתם מההריון הנוכחי שלי, כל אחד מגינקולוגית אחרת”

  1. מירי שחם מאי 10, 2012 בשעה 9:15 am #

    כל כך מצער לשמוע. הייתה לי פנטזיה לפיה גניקולוגיות הן הרבה יותר אנושיות מגניקולוגים, מסתבר שבפנטזיה כמו בפנטזיה. שלוש זה כבר מדגם שאינו בלתי מייצג. תרגישי טוב, וטוב להציף מקרים כאלו. אולי צריך להוסיף לדף פרטי הרופא שבאתרי קופות החולים גם חוות דעת של מטופלים, כמו בדירוג מסעדות?

    • שרון אורשלימי מאי 10, 2012 בשעה 8:20 pm #

      כרגע אני אוספת את הסיפורים של כולן וכותבת ברשימה פרטית את שמות הרופאות/ים כי אחרת זה יהיה הוצאת דיבה

  2. אנג'י פברואר 20, 2013 בשעה 12:06 pm #

    כל הכבוד לך על האסרטיביות והמודעות. כל הכבוד שא לא מוותרת, שאת נאמנה לתחושות שלך ומוכנה להילחם עליהן גם מול אנשים בעמדות כוח וסמכות. הלוואי ולכולנו היה האומץ הזה. בעצם, לכולנו הוא ישנו, רק שלרוב מדכאים אותו כבר בגיל הילדות, במודע או שלא.. ואנו גדלות להיות נשים חלשות חוששות שלא מודעות לעצמן ולגולם ומפחדות להתעמת עם המערכת על האמת שלנו. חבל

כתיבת תגובה

