"את עושה מזבוב פיל"

9 יונ

לפני כמה שנים נכנסתי לבדיקה אצל רופא נשים במרכז בריאות האישה בעפולה. מאחר שהרופא לא הפעיל את המחשב לפני קיום הבדיקה המדוברת, הוא השאיר אותי במצב חשוף עם המכשיר המשמש לבדיקה וגינלית ואמר שהבדיקה מתעכבת כי המחשב עוד לא עלה. ממבוכה, בשל מצבי הבלתי נעים לשון המעטה, אמרתי שזה בסדר ואז הוא הלך לעמדת הרופא, הדליק את המחשב האחר (שבו מוזנים פרטי המטופלות) והשאיר אותי במצב הזה במשך דקות ארוכות.

לאחר שיצאתי מהבדיקה, הגעתי הביתה ושלחתי תלונה למחלקת פניות הציבור במחוז צפון של קופת חולים כללית. לאחר תקופת מה הגעתי לבדיקה נוספת ואז ישב עמי מנהל המרפאה והסביר לי בבדיחות הדעת שאני עושה מזבוב פיל וששנינו יודעים שהרופא לא באמת התכוון להתנהג כך. גם בפניות הציבור פטרו אותי במכתב לקוני, שבו דווח לי כי הרופא עבר שיחת רענון באשר לכללים ובסך הכול הוא רופא טוב. "יכול להיות", אמר לי מנהל המרפאה, "שהוא היה טרוד במשהו ולא שם לב. כולנו בני אדם…" באמת התחלתי לחוש לא בנוח. הרי אני המטופלת הטרחנית, שמחפשת תשומת לב ומתלוננת על הרופא הזה ומה אני בכלל רוצה ממנו?

הנחתי לזה, כי הבנתי שאין לי למי לפנות.

5 תגובות to “"את עושה מזבוב פיל"”

  1. עורך: טיפול שורש יוני 9, 2012 בשעה 8:05 pm #

    מסוג הפסוטים שמונעות מימך את היכולת לסמן/ם "אהבתי" אז אומר שזה מחריד, מזעזע ונורא. מסוג הדברים של "הבנליות של תרבות האונס והחפצה של נשים"

    • דבי יוני 16, 2012 בשעה 7:53 am #

      תודה על השיתוף. גם אני עברתי לא פעם חוויה דומה וחוויות אחרות בחדרי גינקולוגים גברים. להערכתי רוב הנשים המגיעות למרפאות גינקולוגיות עוברות חוויות זהות או דומות לזו שתיארת. לדעתי חלקן מרגישות ומבינות שמשהו לא תקין קרה במהלך הבדיקה, וחלקן לא מרגישות ולא מבינות כלל מה נעשה להן כי מאז ומתמיד התייחסו אליהן ולגופן בחוסר כבוד. רוב הנשים לא מתלוננות במצבים כאלה, בעיקר כי הן רוצות לשכוח את תחושת הפגיעה וההשפלה. אבל מסתבר שהשתיקה שלנו נותנת לממסד הגברי כוח, ובמבחן הזמן זה חוזר ופוגע בבנותינו שמתחילות את ביקוריהן במרפאות אלה.

  2. הארי יוני 11, 2012 בשעה 11:36 am #

    שלום לך,
    במקרה הגעתי לבלוג שלך, לא זוכר איך ואהבתי את הדברים שכתבת ומצד שני גם נחרדתי מכמה סיפורים, בעיקר מהסיפור הזה. את רוצה לומר שהוא השאיר אותך ככה עם רגליים מפוסקות והספקולום בפנים?
    אסור לעשות דבר כזה ומפליא אותי מאד שמנהל המרפאה לא התיחס לזה.

  3. רותי יולי 16, 2012 בשעה 6:25 pm #

    הי. אינני נערה, אני כבר בת חמישים ושתיים. ואני רואה את עצמי כאדם אסרטיבי. אבל עברתי גם חוויה דומה. הלכתי לבדיקה גיניקולוגית. עשו לי אולטרסאונד פנימי. זה לא היה חדש לי עברתי זאת בעבר. לא נעים אבל לא טראומטי. הפעם הבודקת היתה אישה. היא ראתה משהו ברחם שחשבה לנכון להתייעץ עם רופא אחר. היא אמרה לי "אני משאירה את זה רגע" לא חיכתה לתשובה ונעלמה לחדר השני כשהמכשיר עדיין בתוכי. באותו רגע המכשיר בעיני שינה את משמעותו. והמחשבות חלפו לי בראש "מה לעזאזל קורה פה?" כשניסיתי לחשוב אח"כ מה קרה, למה לא הוצאתי אותו מתוכי בזמן ההמתנה המטופשת? הדבר היחיד שעלה לי שבמצבים כאלה הסמכותיות של המקום הופכת אותך לאדם נענה. הרופא שהיא הגיעה איתו לאחר מכן חיפש את המכשיר וכשגילה אותו תקוע בין רגלי עלה על פניו חיוך של מבוכה. אני בטוחה שהיא לא חשבה לבזות אותי למרות שזה מה שהרגשתי. היא פשוט לא ראתה אותי כאדם. אלא כגוף נבדק. ומה אכפת לו לגוף שמשהו תקוע בתוכו. זה לא כאב פשוט היה מעליב.

Trackbacks/Pingbacks

  1. חינוך מחדש « האחות הגדולה - יוני 11, 2012

    […] "את עושה מזבוב פיל" (מניפסקס פמיניסטי) […]

להשאיר תגובה

