לא מצאתי כותרת מתאימה לסיפור הבא מכסא הגניקולוג. הגועל של הרופא מדבר בפני עצמו

26 אפר

אני בהריון ראשון, יומיים לאחר בדיקת הסקירה המוקדמת, אליה הגעתי עם בן זוגי. הרופא המטפל מבצע הן בדיקת השקיפות העורפית והן את בדיקת הסקירה המוקדמת בגישה ואגינלית (בדיעבד הסתבר לי שרוב הרופאים מבצעים בדיקה זו אבדומינלית ורק אם לא רואים מספיק טוב עוברים לגישה הואגינלית, אצלו כאמור, גישה ואגינלית לכתחילה היא אידיאולוגיה).

די להקדמות – אספר מה שהיה –

כאמור, הביקור הראשון במכון של הרופא היה לצורך בדיקת השקיפות העורפית. הבדיקה עברה בשלום, ומכיוון שהיינו מאוד סקרניים שאלתי האם ניתן להעלות השערה לגבי מין העובר. התשובה שקיבלתי הייתה (שימו לב בעיצומה של בדיקה וגיאנלית) – "בשלב הזה גם לדליה איציק היה דגדגן, אי אפשר לראות אם הוא שייך למין הנכון". איכס, חשבתי לעצמי ואני עוד צריכה לחזור אליו לסקירה מוקדמת. לבסוף, מפאת החשש שלא אצליח לקבוע את הסקירה המוקדמת אצל רופא אחר בחלון הזמנים הנדרש החלטתי לתת הזדמנות שנייה לרופא והותרתי את התור על כנו. הבטחתי לעצמי, שאם תהינה הערות לא במקום אעיר לו על כך בסוף הבדיקה. אבל גם הפעם הוא הותיר אותי בלי מילים.

באותו הבוקר היו לי דימומים מטרידים ובתחילת הבדיקה יידעתי בכך את הרופא, שנשף בבוז ואמר "אז מה את רוצה?". נשלחתי לכיסא המיועד, הרופא התקרב אלי ואמר: "תתקרבי אלי כאילו את רוצה שאבדוק אותך". המשפט הזה עורר בי אי-נוחות, אך עשיתי כמצוותו.

הבדיקה ארכה כ-45 דקות (!) בהן מוט האולטראסאונד בטש בתוכי, סבל לא יתואר. ב-20 דק' עצרתי את הנשימה, עם דמעות בעיניים ורק חיכיתי שייגמר. יש לציין שתנוחת הבדיקה אפשרה לי לראות רק באופן חלקי את המסך, וכשניסיתי להרים את הראש ננזפתי שכן הדבר שהפריע לזווית הבדיקה (בגלל שיצר כיווץ בשרירי הבטן).

לקראת סופה נשאלנו האם היינו רוצים לדעת את מין העובר, שהתנוסס בבירור על המסך. אמרתי: רואים שזה בן. ואז הרופא פנה אלי ושאל "תגידי, היית עם כושי?". נאלמנו לדום. אני לא יכולתי להוציא ולו מילה אחת מהפה. אף פעם לא ביזו אותי בצורה כזו וכל זאת בעיצומה של בדיקה וגינלית!

הבדיקה הסתיימה והרופא הראה לנו שכל המדדים בטווח הנורמה. בן זוגי שאל למשקלו ונענה. אני שאלתי לאורכו, תמימה שכמותי (את ההמשך אתן יכולות כבר לנחש), כי הלא עד כה, תמיד דיברו איתנו בס"מ, ואז הרופא השיב בחיוך זדוני בעודו מצביע על תצלום איבר המין של העובר ושאל – את האורך של זה את רוצה לדעת, זה מה שמעניין אותך?!

מיותר לציין שאת הסקירה המאוחרת קבעתי אצל רופאה, הרחק משם.

אני עוד מתלבטת אם לכתוב מכתב תלונה לקופת החולים.

27 תגובות to “לא מצאתי כותרת מתאימה לסיפור הבא מכסא הגניקולוג. הגועל של הרופא מדבר בפני עצמו”

  1. orna meri-esh אפריל 26, 2013 בשעה 9:14 pm #

    כן. לשלוח מכתב תלונה לפניות הציבור של קופת חולים ושל משרד הבריאות
    חשוב שנתלונן. הגועל הזה הולך ומתגבר..

  2. יעל אפריל 27, 2013 בשעה 12:46 pm #

    ברור שלכתוב מכתב תלונה. וגם להפיץ את שמו היכן שניתן. מי האיש הנורא הזה? למה הוא מטפל בנשים?

  3. chellig אפריל 27, 2013 בשעה 12:55 pm #

    בודאי שלכתוב, אין בכלל שאלה.

    ביום עמנואל רוזן שכזה השאלה מתחדדת אפילו יותר, בטח שלכתוב.

  4. Ruth Benedict אפריל 27, 2013 בשעה 2:10 pm #

    כן, שלחי. בבקשה.

  5. Billy אפריל 27, 2013 בשעה 2:16 pm #

    בוודאי להתלונן. גועל של רופא שלא רצוי שאף אחת אחרת תתקל בו.

  6. יפעת אפריל 27, 2013 בשעה 2:27 pm #

    ברצינות לא ברור לי איפה ההתלבטות שלך. אני מציעה שלא רק שתפני לקופת חולים אלא גם תתבעי את הרופא ואת קופת החולים מאחר והיא המעסיק שלו, על ההטרדה הנפשית והפיזית. אני חייבת לספר לך שלפני שנים הייתי בבדיקה סטנדרטית רגילה אצל רופאה אישה (!) גסת רוח וממורמרת שבאמצע בדיקה וגינלית צעקה עלי "אם תזוזי עוד קצת המקל ]שוט ישבר לך בפנים, זה בטח מה שאת רוצה ?" לא התלוננתי ועד היום הזיכרון של הדבר הזה פשוט רודף אותי שלא לדבר על הכעס שיש לי שלא התלוננתי עליה (לא התלוננתי מרב ההלם וההשפלה). תתלונני ולו רק כדי למנוע מעוד בנות את היחס המשפיל הזה

  7. shosh hazan grinberg אפריל 27, 2013 בשעה 2:43 pm #

    להתלונן. בפירוש.

  8. מיכל אפריל 27, 2013 בשעה 4:32 pm #

    לפעמים כשיש תלונה על רופא קל להתייחס אליה כאל דבר נורמלי, מעידה או מטופלת "נודניקית", אבל אם מצטברות כמה תלונות מכמה מטופלות (באמת יום עמנואל רוזן היום) קשה יותר לנפנף את זה… כדאי להתלונן.

  9. דנה אפריל 27, 2013 בשעה 5:12 pm #

    מגדירה את עצמך פמיניסטית רדיקלית ומתלבטת אם להתלונן? זו הטרדה מינית, למקרה שצריך ליטול קורה מבין עיניך.
    זו שעת המבחן לרדיקליות שלך.

  10. הילה אפריל 27, 2013 בשעה 7:28 pm #

    אדיוט! הייתי מתלוננת נגדו שלשום. כל שעליך לעשות זה העתק-הדבק על מה שכתבת ולשלוח לקופת חולים. לטובת הציבור לכי על זה.

    מחריד.

  11. Avishag Cohen אפריל 28, 2013 בשעה 6:13 am #

    תני לי לנחש? ד"ר דבי בת"א? בבקשה רשמי את שמו, אף אחת (ואחד) לא צריך ללכת לרופא כזה.
    בכל מקרה, מחליא ביותר, ליבי איתך. זו תחושה קשה ביותר. בבקשה תתלונני!!

  12. tbv אפריל 28, 2013 בשעה 7:18 am #

    לא יודעת אם להפיץ את שמו, אבל בהחלט לשלוח את מה שכתבת פה להנהלת קופ"ח. אולי שיחה זו או אחרת תגרום לו להרגע.

  13. שירה אפריל 28, 2013 בשעה 9:54 am #

    חובה חובה חובה להתלונן, זהו גועל בל יתואר שאף אחת לא צריכה לסבול. רופא כזה צריך לקבל קנס חמור ונזיפה תחת תנאי שאם התנהגות כזו תחזור על עצמה יאבד את משרתו

  14. basmatez אפריל 28, 2013 בשעה 10:21 am #

    בבקשה תתלונני!

  15. טל אפריל 28, 2013 בשעה 7:02 pm #

    שלום שרון. צר לי שעדין יש רופאים שאינם מודעים ליחסי אנוש ויחס מכבד. אני חושבת שבהחלט רצוי לכתוב מכתב תלונה. אחת הדרכים לגרום לתופעות כאלו להעלם היא שנשים יקומו ויתלוננו וידרשו יחס הולם. באותה הזדמנות גם רוצה לספר לך על העמותה שלנו שפועלת בתחום זה ממש. ואף הקמנו את 'קו ליולדת' שמטרתו לפעול למען יחס הולם לכל אישה בבואה לקבל טיפול רפואי/ מיילדותי. את יכולה לחפש אותנו באינטרנט ובפייסבוק- 'נשים קוראות ללדת'. בהצלחה בכל מה שתבחרי לעשות והריון טוב נעים ובריא.

    • שרון אורשלימי אפריל 29, 2013 בשעה 5:28 am #

      טל יקרה,
      זה לא הריון שלי או סיפור שלי. אני אוספת סיפורים מכסא הגניקולוג ומעלה לבלוג בעילום שם. בין היתר אני אוספת את שמות הרופאים ברשימה שאני לא מפרסמת בגלל חשש מתביעות דיבה. רק רוצה לציין שהאישה התלוננה לבסוף

      • טל אפריל 29, 2013 בשעה 2:10 pm #

        אז מאחלת הריון טוב ונעים למי שזה הסיפור שלה או שאולי כבר נולד התינוק 🙂
        בכל אופן הדברים שכתבתי עדין רלוונטים ואת יכולה להפנות אלינו לקו ליולדת נשים שנתקלות במצב דומה. מבינה מדוע לא פרסמת את השם כמובן. ואכן טוב שהאשה התלוננה. ימים טובים

  16. חן אפריל 28, 2013 בשעה 11:16 pm #

    ניתן להתלונן גם לועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית: עו"ד גילי שילת legal@ima.org.il
    אני אשמח אם תתלונני לקופה או להסתדרות הרפואית, ואם תפרסמי את שמו- כמובן בקצב וברמת החשיפה שנכונים עבורך.

  17. שרון אורשלימי אפריל 29, 2013 בשעה 5:47 am #

    לכל המגיבים/ות, אני שמחה לבשר לכם/ן שהיא התלוננה לקופת החולים בזכות התגובות שלכן/ם

  18. דנית אפריל 29, 2013 בשעה 6:34 am #

    דחוף להתלונן על הרופא המגעיל הזה שחושב את עצמו לסגן האלוהים! אני כל כך שונאת רופאים כאלה, וכמובן שמיותר לציין שמדובר פה בהטרדה מינית!!! חבל שבנות נוספות תעבורנה את הסבל הזה. גועל נפש. הוא צריך להתבייש בעצמו!

  19. דנית אפריל 29, 2013 בשעה 6:35 am #

    מרוב עצבים אפילו לא קראתי את התגובות ולא ראיתי שהיא כבר התלוננה. צריך לשלול לטינופת הזו את הרישיון

  20. לילי אפריל 29, 2013 בשעה 8:22 am #

    האם זו עברה לפרסם את השם שלו? (יכול לחסוך את התענוג המפוקפק מנשים אחרות…).

    • שרון אורשלימי אפריל 29, 2013 בשעה 8:51 am #

      זו אכן עבירה…. שומרת ברשימה אצלי רשימת רופאים מומלצים ורשימת רופאים מושמצים… יכולה רק להגיד אם הרופא/ה שלך שם או לא

  21. shaniel מאי 7, 2013 בשעה 8:42 pm #

    מזועזעתתתתתתתתתתת בטח לכתוב ולהוציא פירסומי אזהרה עם שמו ומיקומו. שנשים נוספות לא תפגענה… כואב לי על סבלך כי זה אכן בל יתוארר… המון הצלחה במשך ההריון תקין קל ומהיר.. מקווה שהבהמה יכנס מאוחרי סורג ובריח

  22. אלירז זר אביב מאי 7, 2013 בשעה 10:19 pm #

    1. בשעה טובה! והריון קל, תקין ומשעמם.
    2. כן. בהחלט לכתוב מכתב תלונה. חברה קרובה שלי התלוננה והרופא הזה לא עובד יותר בקופה, מה שאומר שהיא חסכה הטרדות מיניות ללא מעט נשים.

  23. גבי שיר מאי 8, 2013 בשעה 8:15 am #

    כן. בבקשה. התלונני. וחיבוק חם להמשך הריון מהנה בחברה אוהבת.

  24. מור אוגוסט 6, 2013 בשעה 9:57 am #

    בוודאי שתלונה. וסליחה שנאלצת לעבור את זה.

להשאיר תגובה

